Skip to main content

ERASMUS+ KA226: «Ψηφιακή εκπαίδευση χωρίς αποκλεισμούς για παιδιά και οικογένειες με λιγότερες ευκαιρίες»(2021-23)

ERASMUS+ KA226: «Ψηφιακή εκπαίδευση χωρίς αποκλεισμούς για παιδιά και οικογένειες με λιγότερες ευκαιρίες»(2021-23)
| Δραστηριότητες

Στο σχολείο μας υλοποιείται πρόγραμμα ERASMUS+ KA226 με θέμα «Ψηφιακή εκπαίδευση χωρίς αποκλεισμούς για παιδιά και οικογένειες με λιγότερες ευκαιρίες»(2021-23) με υπεύθυνες τις εκπαιδευτικούς Σοφία Βαμβακά και Ιωάννα Τσαπαδά.

          Στη διάρκεια υλοποίησης του προγράμματος οι μαθητές ασχολήθηκαν με διάφορα γνωστικά αντικείμενα με τη βοήθεια ψηφιακών εργαλείων κατακτώντας με ευχάριστο τρόπο γνώσεις και ψηφιακές δεξιότητες . Ολοκλήρωσαν δώδεκα καλές πρακτικές μάθησης, οι οποίες αναρτήθηκαν σε κοινή διαδικτυακή πλατφόρμα ανταλλαγής εκπαιδευτικού υλικού που έχει δημιουργηθεί για τον σκοπό αυτό μεταξύ των συνεργαζόμενων χωρών (Ισπανία, Πορτογαλία, Αγγλία).

Οι μαθητές της Γ1 τάξης δημιούργησαν έξι ολοκληρωμένες καλές πρακτικές μάθησης προσεγγίζοντας τη γνώση μέσα από ποικίλες εφαρμογές ψηφιακών εργαλείων. Συγκεκριμένα τα θέματα με τα οποία ασχολήθηκαν ήτανː

«Η δεσποινίδα QR στο σχολείο!» («Miss QR at school»)

«Παιδιά ασφαλή στο διαδίκτυο» («Kids stay safe online»)

«Ζώα σε κίνδυνο» («Endangered animals»)

«Έλληνες ζωγράφοι» («Greek Painters»)

«Επικοινωνώ τα συναισθήματά μου» («Communicate my emotions»)

«Παιχνιδομαθηματικά!»(«Playful Mathematics»)

Σας παρουσιάζουμε ενδεικτικά λίγη από τη δουλειά των μικρών μας μαθητών!

«Η δεσποινίδα QR στο σχολείο»

 Οι μαθητές έμαθαν τι είναι το QR, το εντόπισαν σε προϊόντα καθημερινής χρήσης , δημιούργησαν δικά τους QR που έστειλαν στους γονείς τους και τέλος έπαιξαν «Το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού». Ακολούθησαν τις οδηγίες των QR και ανακάλυψαν τον κρυμμένο θησαυρό στην αυλή του σχολείου μας!

 

«Επικοινωνώ τα συναισθήματά μου»

Οι μαθητές προσπάθησαν να αναγνωρίσουν τα συναισθήματά τους, να αντιληφθούν ότι είναι αποτέλεσμα ερεθισμάτων, να εκφραστούν ελεύθερα και να μην εγκλωβίζονται σε αρνητικά συναισθήματα. Έκαναν βήματα αυτογνωσίας και ενσυναίσθησης προσπαθώντας να ελέγχουν τα δικά τους συναισθήματα, να αποδέχονται των άλλων και να επιλύουν τις συγκρούσεις τους με σεβασμό προσπαθώντας να μπουν στη θέση του φίλου-συμμαθητή τους. Μιας και τα συναισθήματα δεν έχουν σύνορα, δημιούργησαν το δικό τους e-book ζωγραφίζοντας και γράφοντας ό,τι νιώθουν σε τέσσερις γλώσσες.

 

Μπορείτε να δείτε την δουλειά των παιδιών κάνοντας κλικ στην εικόνα.

 

«Έλληνες ζωγράφοι»

Οι μαθητές γνώρισαν σημαντικούς Έλληνες ζωγράφους και τα έργα τους. Κατάλαβαν πως η τέχνη είναι ένας σημαντικός τρόπος έκφρασης και ήρθαν σε επαφή με τους πίνακες με παιγνιώδη μορφή μετατρέποντας τους σε μορφή παζλ! Μπορούν έτσι να ανατρέχουν και να συνθέτουν τους αγαπημένους τους πίνακες όσο συχνά επιθυμούν!

Οι μαθητές της ΣΤ΄1 τάξης δημιούργησαν  αντίστοιχα τις δικές τους καλές πρακτικές μάθησης με τη βοήθεια πολλών ψηφιακών εργαλείων. Τα θέματα που τους απασχόλησαν σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς ήταν:

«Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» («Surfing the internet safely»)

«Γεωμετρία» («Geometry-Mathematics»)

«Ηλεκτρισμός» («Electricity-Static Electricity»)

«Το πεπτικό σύστημα» («Digestive System»)

«Συναισθήματα» («Emotions»)

«Κλιματική αλλαγή» («Climate change: We change, not the climate!»)

Ενδεικτικά μερικές στιγμές της δουλειάς των μαθητών της ΣΤ΄1τάξης!

Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο

Το διαδίκτυο κατέχει σημαντικό μέρος του καθημερινού χρόνου των παιδιών. Είναι απαραίτητο να γνωρίζουν πως προστατευμένος στον δαιδαλώδη κόσμο του διαδικτύου είναι ο σωστά ενημερωμένος. Μέσα από τις δράσεις του προγράμματος ενημερώθηκαν για τους κινδύνους που κρύβει και ευαισθητοποιήθηκαν για τη χρήση και τον σεβασμό των προσωπικών δεδομένων. Πειραματίστηκαν δημιουργώντας το δικό τους προφίλ με τη βοήθεια του Avatar Maker διαπιστώνοντας πόσο εύκολο είναι να εξαπατηθούν. Αντιλήφθηκαν την ανάγκη κριτικής σκέψης και την ύπαρξη ορίων και κανόνων που δεν επιτρέπεται να ξεπερνά και να παραβαίνει κανείς.

Συναισθήματα

Χωρισμένοι σε ομάδες αναγνώρισαν συναισθήματα, εκφράστηκαν ελεύθερα και παρατήρησαν τρόπους αντίδρασης σε διάφορα ερεθίσματα. Κατανόησαν πόσο σημαντικό ρόλο παίζουν τα συναισθήματα και ο τρόπος έκφρασής τους για την ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων τους και την προσαρμογή τους στο κοινωνικό περιβάλλον. Έπαιξαν με τον «Μαγικό καθρέφτη» προσπαθώντας να μαντέψουν και να επικοινωνήσουν αυτό που νιώθουν και δημιούργησαν συννεφόλεξα επιλέγοντας συναισθήματα με τη βοήθεια του Word Art. Συνεργάστηκαν με τους μαθητές της Γ1 τάξης και μοιράστηκαν ιδέες και συναισθήματα κατανοώντας την καταλυτική δύναμη που κρύβουν για μικρούς και μεγάλους.

Κλιματική αλλαγή

Οι μαθητές συνειδητοποίησαν τον σημαντικό ρόλο που παίζει το κλίμα στην καθημερινή μας ζωή και ευαισθητοποιήθηκαν για τους κινδύνους που κρύβει για τον πλανήτη μας η κλιματική αλλαγή. Δημιούργησαν τις δικές τους αφίσες στέλνοντας το μήνυμα πως οι σημερινοί ενημερωμένοι μαθητές είναι οι αυριανοί ενεργοί πολίτες.